osCommerce
Mitt Konto
Varukorg
Kassa
Hem » Katalog » Köpvillkor och leverans
Kategorier
NYHETER!!! (6)
MP3 LADDA HEM-> (91)
CD (4)
NOTER / TABULATUR (12)
Presentkort (1)

Artister

Nyheter mer
Tröst
Tröst
25:00 Kr

Sök
 
Använd sökord för att hitta den produkt du söker efter.
Avancerad Sökning

Information
Köpvillkor & leverans
Personuppgiftspolicy och Information om cookies
Användning hemsidan
Kontakta oss
E-presentkort FAQ

Köpvillkor och leverans Köpvillkor och leverans
LEVERANSVILLKOR

1a. Leveranstid för digitala filer för nedladding (MP3)
Material som köps för nedladding i digilal form som t ex MP3-låtar, kan omedelbart efter godkännt köp laddas ner direkt från vår hemsida. Du har 3 dagar och 5 tillfällen på dig att ladda hem filen.

1b. Leveranstid på fysiska varor (CD och DVD)
Normal leveranstid är 6 respektive 20 vardagar från den dag då beställningen gjordes. För de flesta produkter gäller 2 till 6 vardagar. Om en beställning innehåller CD-skivor med både 6 och 20 vardagars leveranstid levereras de som finns i lager efter 6 arbetsdagar och resterande så snart de inkommer från leverantören. (CD-skivor med 20 vardagars leveranstid finns inte tillgängliga i Sverige och måste beställas från utlandet.)

Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer samt för de eventuella prisfel som kan uppstå om någon av våra leverantörer har registrerat t ex en fel priskod eller ett felaktigt antal skivor i en box.
Vid längre leveransförsening har du alltid möjlighet att upphäva köpet. Kontakta oss i så fall.

Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer samt för de eventuella prisfel som kan uppstå om någon av våra leverantörer har registrerat t ex en fel priskod eller ett felaktigt antal filmer i en box. Vid längre leveransförsening har du alltid möjlighet att upphäva köpet. Kontakta oss i så fall.

2. Bekräftelse
När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse per e-post med information om din beställning. Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med oss.

3. Betalningsalternativ
Vi erbjuder enbart betalning via PayPal, ett av de säkraste systemen för betalning via internet. Se info om säkerheten på Paypals hemsida genom att klicka på länken nedan.

Om någon produkt i din beställning är restnoterad och du efter 28 dagar fortfarande inte fått hela leveransen kommer resterande produkter att strykas ur ordern och det reserverade beloppet frisläpps.

Här kan du läsa mer om hur Paypal fungerar (på engelska):
http://www.paypal.com

4. Frakt
Alla fraktkostnader räknas ut automatiskt och visas vid utcheckning.

5. Transport
Om varan skadas eller kommer bort under transporten är AdOpen Online Music Shop betalningsansvarig. Du måste dock meddela oss detta inom 14 dagar. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du betalningsansvarig.

6a. Ångerrätt
Du kan inte ångra ett köp av en nedladdingsbar fil (MP3) efter att du laddat hem den, om du har problem med nedladdningar så kontakta oss. För skadade eller felaktiga filer (MP3) se reklamation.

6b. Ångerrätt fysika varor (CD)
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits.

För att returen ska kunna behandlas så snabbt och smidigt som möjligt behöver kundjänst följande information; ordernummer, fakturanummer samt titel på de produkter som du vill returnera. De returnerade varorna skall vara i oanvänt och oskadat skick i originaletui. (Plombering eller skyddsplast får inte vara bruten). Returnera varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av denna, både fram och baksida). Ange returorsak "Ångerrätt" på fakturans baksida! Du måste själv bekosta returporto. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav.

7. Reklamation
Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt vara ska du kontakta oss så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar. Vi tar emot din felanmälan och sänder dig en förfrankerad returetikett. Skicka tillbaka varan i det skick som den mottogs åtföljd av en skade- eller felanmälan, så får du en felfri respektive rätt vara. Den varan skall vara i oanvänt och oskadat skick (Plombering eller skyddsplast får inte vara bruten). Returnera varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av denna, både fram och baksida). Fyll i orsaken till returen på fakturans baksida!

OBS! Innan du returnerar en defekt vara måste du kontakta oss för att få reklamationen godkänd och returportot betalt.

Ansvaret för fel i beställd vara är begränsat till vad nu angivits.

8. Ej utlösta varor
Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut från posten, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga de kostnader som uppstår i samband med en sådan retur, f n 100 kr. Betalning skall ske med inbetalningskort inom 10 dagar från fakturadatum.

9. Säkerhet
Vi använder SSL (Secure Socket Layer) hos Paypal vid alla transaktioner, och som är ett protokoll för säker överföring av data via internet (eller andra nätverk). Företaget Netscape Communications har tagit fram och utvecklat SSL - protokollet som nu har blivit industristandard.

Ett protokoll är en uppsättning regler och procedurer om hur informationen (datan) ska behandlas. SSL-protokollet behandlar datan på flera olika sätt och "kastar om" informationen. Detta görs för att datan inte ska vara läsbar under överföringen mellan de två datorerna, denna "omkastning" kallas kryptering. När datan tas emot hos mottagaren ser SSL till att "sätta tillbaka" datan i dess ursprungliga ordning, gör en kontroll på att avsändaren är korrekt (Server Authentication) och kontrollerar dessutom att datan inte har blivit förändrad under överföringen (Message Integrity).

SSL använder digitala certifikat för att kontrollera sändare, mottagare eller både sändare och mottagare av dataöverföringen. Ett digitalt certifikat är det "verktyg" som används för att koppla informationen om en individ eller organisation till en så kallad "public key" (allmän nyckel) med två syften:

- Alla SSL-certifikat till internet handhas av företag som är certifierade certifikatskapare. Detta medför också att alla SSL-certifikat är unika och korrekt utfärdade. Alla som ansöker om SSL-certifikat måste styrka sin egen eller sin organisations identitet för att få köpa ett SSL-certifikat.

- För konsumenter är det enda kravet för att använda SSL att webbläsaren klarar SSL, vilket de två mest använda webbläsarna Netscape och Internet Explorer har kunnat sedan många versioner tillbaka. Dessutom krävs att SSL inte är avstängt i inställningarna för webbläsaren.

10. Lagval
Tvist enligt dessa villkor skall avgöras enligt svensk lag.

AdOpen Online Music Shop följer Konsumentverkets rekommendationer,
se: www.konsumentverket.se


Fortsätta

Varukorg mer
...är tom!

Storsäljare
01.Birdland för sologitarr
02.Hamnen i Hörte
03.En blåsi' da' i Malme sta'
04.En man som passar maj
05.En näktergal sjöng i Folkets Park
06.Etaube
07.Happy X-mas
08.Jau bler tosig
09.Neråt söder
10.Nu ska ja' sidda ner o majla ti' maj själva

annons från google

Språk
English Svenska

Valutor

Nyheter och hjälp
Frågor och svar
Senaste nytt
Om Shoppen

Sök Nyheter/Hjälp
 
Använd sökord för att hitta i Nyhets- och Hjälpavdelningen.


Musiken på denna Internettjänst tillgängliggörs med tillstånd från STIM/NCB.

Powered by osCommerce